pondělí 5. ledna 2015

Muffinky

Moje sbírka muffinků
Muffinky z palmového vosku v pastelových barvách
Před dvěma roky jsem se zamilovala do silikonových mafínkových forem a vyrobila si ve tvaru muffínků několik svíček. Měly drobnou vadu – nechtělo se mi voskovat s knotem (= namáčet ho do vosku), a tak jsem ho do nich jen šoupla. Výsledkem je, že příliš krátké knoty rychle shoří a vosk zůstane celý. Když jsou knoty delší, začne postupně odhořívat vosk a všechno je v pořádku.

V roce 2014 jsem se polepšila, Kamila poslechla a knoty navoskovala. Výroba muffinků je snadná, nebo se tak aspoň jeví. Vezmete vosk, obarvíte ho, ovoníte, jak je libo a nalijete do formiček. Ztuhnutí trvá chvilku, asi půl hodiny, možná míň. Pak přichází ta horší část – vyvrtat ručním vrtáčkem uprostřed dírku a zespoda vyhloubit důlek, do něhož zapadne knot s plíškem. To se dá trochu usnadnit roztavením okolního vosku horkovzdušnou pistolí. Téhle „špinavé“ práci jsem se raději vyhla a požádala o pomoc Kamila. Výsledek byl luxusní!
Kromě muffinků můžete vyrábět i bábovičky nebo jiné cukroví. U báboviček bylo specialitkou, že se po vyklopení musel zalít prostřední důlek, do něhož se předtím umístil knot.

Z množství práce je snad zřejmé, že odpovídající cena takové svíčky je nejméně dvacet, spíše třicet korun. U muffinka mám vyzkoušeno, že vydrží hořet dvě hodiny, pokud „přikládáte“ odpadající vosk, nebo ho dáte do vhodného kalíšku, hoří dvojnásobnou dobu. 
Bábovičky z palmového vosku












Žádné komentáře:

Okomentovat