čtvrtek 27. listopadu 2014

Háčkované ponožky

Začala ponožková sezóna. Rozhodla jsem se, že přijdu na kloub ponožkám, že se je naučím plést i háčkovat všemi možnými způsoby a pak zůstanu u těch, které se mi budou líbit nejvíc. A tak jsem začala s háčkováním. Nejprve musím říct, že mě dost zklamala Bábinčina ponožková příze. Měla jsem ji doma už nějakou dobu, a tak jsem ji popadla jako první pro svoje pletené pokusy. První ponožka vypadala fantasticky, a tak jsem hned vyrazila do obchodu pro další přízi, abych jí měla dost.

Jaké ovšem bylo moje zklamání, když místo krásné tenoučké měkkoučké příze mám ponožky tlusté a hrubé, vhodné tak leda na doma k televizi, protože se nevejdou snad ani do pantoflů. Přitom obě klubka mají stejné adjustační pásky
cca 270 metrů na cca 100 gramů. 70 % akryl, 25 % vlna a 5 % polyester, prát na třicet a použít jehlice či háček velikosti 3–4.

Jsem docela zklamaná, protože jsem si této příze chtěla koupit více, ale teď nevím, v jaké kvalitě/tloušťce by mi přišla, když si ji objednám přes e-shop. Požádala jsem firmu o vyjádření, tak jsem zvědavá, co se dozvím.


Tak jsem se dozvěděla... velice rychle a příjemnou formou – snad ještě týž den, tomu se říká rychlá komunikace, jsem byla informována, že se "příze vyrábí tříděním tzv. útržků. Jedná se o odpad z přádelen, ze kterého se po vytřídění zbovu vyrobí česanec a následně příze. Jemnost či tloušťka je odvislá od útržků které se nám povede sehnat. Jednou je v nich více vlny, podruhé více akrylu, jednou je více akrylu stabil a méně objemovatelného atp. Tomu také odpovídá cena. Z regulerních materiálů by byla o 50100% dražší." Jedinou vadou na kráse rychlé a vstřícné (nikoliv uražené, jak mají někteří ve zvyku) odpovědi byl podpis "ariadne", copak to vyřizuje firma jako taková? Přece mi píše konkrétní člověk a já se taky podepsala jako konkrétní člověk, pěkně celým jménem.

Trochu zklamaně jsem odpověděla, že děkuji za odpověď, a že vím, že ceny jsou velice příznivé (41 Kč za 100 g), ale že je tedy nevýhodné objednávání přes internet, protože pak by člověk musel vyrábět nikoliv to, co chce a potřebuje, ale to, na co mu vyšla příze. 

Uvidíme, možná si někdy zakoupím, až si naplánuji tlusté i tenké ponožky, nebo když ji někde uvidím v obchodě, to je vůbec nejlepší.

Žádné komentáře:

Okomentovat