pondělí 5. dubna 2021

Tlapkové ponožky

Hned jak jsem je uviděla, rozhodla jsem se, že je musím mít. Ponožky, na kterých jsou vypletené tlapky. Autorkou ponožek #pfötchensocks je Monika Kaulen. Publikovány byly v lednu letošního roku a já se  nemohla dočkat, až je nahodím. Dostala jsem se k tomu prvního dubna. Což je tak trochu symbolické, protože jsem si říkala, že v tento datum by to chtělo nahodit něco bláznivého. Našlo by se i něco víc šíleného, ale tohle stačí. 

Návod je jenom v němčině, takže to je trochu výzva, ale naštěstí existuje překladový slovník DROPSu z češtiny do němčiny a jednotlivé výrazy můžete snadno vyhledat. Najdete ho zde. Doporučuji si stránku uložit nebo pamatovat, protože jsou tam i jiné jazyky. Běžné užití překladačů je v tomto směru často problematické. Ale na většinu slov sami přijdete, pokud máte s pletením ponožek určité zkušenosti. Nebo můžete využít kreslený graf a patu a špičku uplést, jak jste zvyklé. Jenže to by se mi nehodil do projektu #upletusiponozky, kde se plánuji pokaždé naučit něco nového. 

Tlapkové ponožky se mi líbí i z toho důvodu, že mám doma šest koček. No vážně. Mrkněte na můj blog na kategorii na statku nebo rovnou na kočka.

Dalším lákavým důvodem uplést si právě tyto ponožky bylo, že jich je na Ravelry zaregistrovaných pouze šest (určitě tomu napomáhá ta němčina) a já miluju jedinečné věci. Proč se plést s něčím, co má každý a můžete to koupit v obchodě? Kouzlo je přece v jedinečnosti a originalitě.

O natírání lavičky budu mít článek 20. dubna. Zde můžete vidět, jaké umělecké dílo vytvořily ty naše šelmičky. Teda hlavně černý kocourek Gigi. 

Detail tlapek na dřevě

Akorát jsem váhala, zda udělám světlé tlapky na tmavém pozadí, jako se to objevilo na mojí čerstvě natřené lavičce, nebo naopak. Všechny autorčiny varianty mě totiž lákaly: bílé nebo růžové tlapky na černém pozadí, nebo naopak černé tlapky na žlutém pozadí. Nakonec jsem zvolila tuto poslední kombinaci. Chtěla jsem mít nějaké ponožky ve veselé žluté barvě.

Přikládám i fotku lednových šlápot ve sněhu, ani nevím, zda jsem to fotila za tímto účelem, nebo se mi prostě jenom líbily. Každopádně je to jasný důkaz toho, že mají čtyři menší vrchní polštářky. Trochu jsem se obávala, aby to nebyly psí tlapky. 

Lednové šlápoty ve sněhu

A ačkoliv dnes (na Velikonoční pondělí) zase napadl sníh, mám jenom tuhle starší fotku, ale přijde mi, že celkem stačí. A také trochu vede k zamyšlení, kterým směrem by měly šlápoty vést. Nahoru? Dolů? Ze strany na stranu? U posledního druhu by se sice musel změnit způsob pletení ponožek, ale i takový existuje. A to ani nemluvím o tom, kdyby se pletly třeba nějak úhlopříčně!

Těšila jsem se, jak sem dám fotku ze starého sporáku, na který Felix skáče a bahnitýma packama na něm udělal otisky, ale vůbec nevypadá podle mých představ (tlapky tam nejsou tak pěkně vidět), takže mohu poskytnout jen ještě jednu sněžnou. 

A doufat, že ještě bude bahno.

Prosincový sníh (z r. 2020)












Žádné komentáře:

Okomentovat