neděle 20. ledna 2019

Windschief # 2

Zkoušeno na kamarádovi, nikoliv vlastníkovi
Pustila jsem si dva díly Šimona a Matouše a nahodila Windschief # 2. Nejdřív jsem si dělala starosti, že mi bude dlouho trvat, než bude hotový a kdoví, jestli mi vyjde to jedno klubko, jak mi Kamila slibovala, ale pak jsem se pustila do pletení vroubku (jedno oko hladce za zadní nit, jedno oko obrace a střídat až do konce řady) a začalo mě to náramně bavit. 

K obědu jsem uvařila brokolici, těstoviny (takové pěkné – Tiradell Nudlová hnízda, co jsou za tři minuty hotová) a pak jsem to společně s vejcem a nivou zapekla v troubě. Ale jen tak lehce, nemám ráda ten oschlý vršek. Bylo to super. A vánočka ze včera se taky povedla. I když minule mi připadala máslovější. Možná už jsem rozmlsaná. Do jedné jsem pokusně dala kousek (asi pětinu z celkového množství) čirokové mouky, ale necítím v tom žádný rozdíl.

Nahozeno 20. ledna 2019 z příze Air mix, barva modrá (11, šarže 1463). V zásobách jenom jedno klubko. Příze je od DROPSu, doporučené jehlice jsou 5 (používám čtyřky, protože pletu volně), na 50 gramů má délku 100 metrů a jedno klubko by mělo stačit na čepici. Doufám, protože víc jich nemám. Složení: 65 % alpaka, 28 % polyamid, 7 % vlna. Skupina přízí C, předpokládaný vzorek na 10 cm je 17 ok a 22 řad. 

Windschief je návod na čepici od Stephena Westa. Jednu už jsem upletla sobě z Malabriga Rios, ale je trochu krátká a táhne mi pod ní na uši, i když jinak příjemně hřeje. Druhému Windschiefovi tedy upletu dvojitý lem, aby nebyla zima na ouška, protože jinak je čepice k ničemu, i když je krásná. Bude to později předávaný dárek k Vánocům pro jednoho mého kamaráda. A pozor – ne proto, že jsem ji nestihla uplést včas, ale proto, že jsme se dřív neviděli. Jaká to krásná změna. 

Vybrala jsem nejmenší velikost a nahodila 88 ok. Čepice by měla mít 56 centimetrů po obvodu, jestli měřil správně. Ale lemy bývají pružné, tak snad kdyby to bylo víc, bude to také v pohodě.

Pletení je zábava, protože to krásně rychle přibývá. Ještě uvažuji o tom, jestli lem nechat ohrnovací vzhůru, nebo ho zevnitř nenápadně přišít.
Pohled z lícu
Když jsem si při předávání čepičku prohlížela, zjistila jsem, že by mohla dost dobře vypadat i z rubu. Schválně – porovnejte.
Pohled z rubu (nosila bych možná raději takto)

Žádné komentáře:

Okomentovat