pátek 20. července 2018

Angeliky modrá džínová deka

Stav ke dni 22. 9. 2018
Ke konci července (v pátek 20.) jsem se domluvila s kamarádkou na pletařském setkání jen ve dvou, a když jsme pro ni vybíraly vhodnou přízi na její první pletařský projekt, trochu se to zvrtlo a taky jsem si v obchůdku Moje klubko něco koupila. I když jsem to měla tak trochu v úmyslu.

Zaujala mě právě zlevněná bavlněná příze Paris od DROPS, která je podle mě na většinu projektů příliš tlustá. Když jsem trošku prohledala web, zjistila jsem, že z ní pletou převážně doplňky do domácnosti: chňapky, žínky, deky, nebo háčkují tašky či rohožky. No, proč ne.  

Na adjustační pásce stojí, že se jedná o recycled denim, skupinu C, pravděpodobný vzorek má 17 ok a 22 řad na čtverec deset krát deset centimetrů. Klubko je ze stoprocentní bavlny a na padesát gramů má pouhých 70 metrů, což mi trochu vadí, protože to znamená zapracovávání spousty uzlíků.

Protože jsem deku chtěla mít vícebarevnou, vybrala jsem porůznu čtyři druhy modrých klubek:
  • 5 tmavě modrých (barva: 103, dyelot: 111),
  • 2 polotmavě modrá (barva: 102, dyelot: 111),
  • 3 středně modrá (barva: 101, dyelot:),
  • 5 světle modrých (barva: 100, dyelot: 111).
Chvíli mi trvalo, než jsem vybrala vhodný vzor. Chtěla jsem něco, co bude pěkného ve velké ploše. Něco, co bude jednoduchého na pletení, aby to snadno přibývalo a byl to takový ten projekt na kecání do kavárny či na cestu do práce, ale zároveň aby to nebyla příšerná nuda. 

Protože bavlna je dost těžká, poradila mi Kamila, abych udělala nějaký krajkový vzor. Vybírala jsem něco z webu garnstudia, ale nic mě tak nějak dostatečně neuchvátilo, takže jsem nakonec sáhla po osvědčených listech od Sylvia McFadden (softsweater), které použila na šátku The Lonely Tree Shawl. Ten jsem si upletla (myslím, že vloni) z Donegalu. Takže vím, že z tlusté příze vypadá opravdu dobře. Bylo potřeba jenom spočítat, jaká část se opakuje a co udělám s okrajovými listy, protože autorka vzorek použila na trojúhelníkový šátek, takže se jí neustále rozšiřuje, což já nechci. 

Ve středu 25. 7. 2018 jsem nahodila 161 ok, což je na délku 105 centimetrů, ale myslím, že se bude vytahovat, takže bude ještě větší. Doufám, že z ní nebude tak úplně hadr, i když trochu povolí, a vzorek zůstane hezky viditelný a nezdeformovaný. Ze čtyř klubek jsem na výšku upletla 20 centimetrů, takže odhadem by moje deka mohla mít 75 cm na šířku. To jsou slušné rozměry na osušku i deku na válení venku, nebo na přikrytí uvnitř v zimě.

Žádné komentáře:

Okomentovat