pátek 1. července 2022

Tour de Fleece 2022 (TDF 2022), první den

Dneska začal tradiční závod Tour de Fleece, psala jsem o tom už zde, ale to je jen takový úvodní článeček. Vy, co jste zde, už určitě víte, že se každý rok v červenci koná slavný cyklistický závod Tour de France a že v rámci něj se snaží pletařky a hlavně přadlenky (kdo ví, jestli je to to správné slovo), plést či příst každý den. Ideálně takové věci, které odpovídají obtížnosti závodu. Takže když je vysokohorská část, přede/plete se něco náročného: krajka, korálky a podobně, a na rovince se frčí rychlostí blesku. Někdo si měří (kilo)metry, které upředl, já si občas počítám oka, protože mi to připadá nesmírně zajímavé.

Na začátek TdF 2022 jsem se pustila do červeného předení. Plánuji z upředených a seskaných klubíček uplést Gaugeless sweater od Elizabeth Felgate, protože budou mít určitě hodně nerovnoměrnou sílu, takže by se vzorek na pletení odhadoval jen velice těžko. 

Zároveň jsem dnes nahodila nový svetr, nebo spíš tričko. Nightswimming od ANKESTRiCK. Využila jsem nádherná klubka Malabriga Susurro. Mají sice tloušťku DK/Sport (21–28 ok), ale hodí se na léto, protože obsahují 50 % morušového (mulberry) hedvábí, 25 % merino vlny a 25 % lnu. Lepší je prát na 30°C, aby se nesrazilo a plést trochu pevněji, protože se lehce vytahá, což platí pro vzor pletený vroubkem dvojnásob. Pletení jsem se věnovala jen chvilku, ale i tak jsem udělala 1242 ok. Kdyby mě to bavilo počítat a evidovat až do konce, mohla bych zjistit, kolik ok je třeba na jeden takový topík.

Žádné komentáře:

Okomentovat