středa 9. května 2018

Topík Esther

Když jsem byla před časem v mé oblíbené prodejně na Klamovce (Praha, kousek od Anděla) Moje klubko, pořídila jsem si – ze zvědavosti – perlově šedou přízi Drops you (9) z recyklované bavlny. Barva 102, dyelot 615 ze skupiny A (tedy relativně tenké) pro trojky jehlice (pletu na 3,5 kovových, protože na nich více utahuji, přibližně jako by to byly trojky dřevěné). Návin má 125 metrů na 50 gramů a já si jich vzala myslím šest. Jedna z nich je taková vesele lososová. Byla jsem si jistá, že si z ní upletu topík na léto (pokud nebude moc hřát), jenom jsem nevěděla jaký.

Použila jsem neobvyklý způsob výběru návodu, o kterém jsem vám psala minule (Nový způsob pletení). Nakonec „los“ padl na Esther, návod od DROPS Designu, který kromě názvu můžete najít pod číslem 159-33 i v češtině. Jedná se o raglánový top pletený shora dolů (původně z příze Muskat), který má na rukávech krajku a jinak je pleten lícovým žerzejem. Což se mi zdálo hezké a decentní, přesně jak jsem zamýšlela.

Hned na začátku jsem udělala tu chybu, že jsem se pustila do pletení rovnou jehlicemi 3,5 v domnění, že když budu víc utahovat, vyjde to nastejno, jako bych pletla trojkama. Trošku jsem se totiž potýkala s tím, že mám-li nahodit na menších, tak vlastně nevím, které to jsou. Když totiž na kovových tři a půlkách pletu stejně jako na dřevěných trojkách, měly by o půl čísla menší jehlice být buď kovové trojky, nebo dřevěné dva a půlky. Ani jedny z nich nemám. Každopádně teď už jsem moudřejší o to, že by příště bylo lepší si je pořídit, protože se mi zdá, že je vršek pofidérně volný a ještě budu muset vymyslet, co kreativního s ním udělám, aby to vypadalo pěkně. 

Navíc jsem hned ze začátku dvakrát párala, což je asi další poučení pro příště – a to to, že nemám nahazovat pozdě večer, když na mě navíc někdo mluví, nebo se nemůžu soustředit, protože jsem se v obou případech přepočítala. Jednou jsem místo 146 ok nahodila o dvacet méně (a přišla na to po deseti centimetrech, kdy jsem měla začít plést vzor a nějak mi to nevycházelo) a podruhé pro změnu přibližně o dvacet ok více a opět jsem to zjistila po oněch deseti řadách pletení. 

Pak už to šlo docela dobře, až na ten drobný detail, že po dokončení třiceti řad sedla jsem měla pouhých třináct centimetrů namísto očekávaných sedmnácti. Asi jsem to s tím vzorkem neudělala tak úplně správně. Váhala jsem, jestli mám v tuto chvíli práci na sedle ukončit a nechat ho o něco kratší + případně doplést později vršek podle toho, jak to bude na těle vypadat, ale nakonec jsem se rozhodla uplést ještě jedno opakování vzoru bez přidávání. 

Na to, že se mělo jednat o projekt na cesty, je potřeba se v průběhu pletení rukávků a sedla trochu soustředit a sledovat, ve kterých řadách se přidává na rukávcích a ve kterých u těla a taky krajkový vzor.

Žádné komentáře:

Okomentovat