čtvrtek 1. září 2016

Prstové rukavice

Konečně pro vás mám něco nového. Ona už to tedy není tak docela novinka, rukavičky mám hotové už osm měsíců, ale právě se začíná blížit podzim, takže se hodí zveřejnit je až nyní.

Využila jsem na ně jedno nebo dvě (teď si opravdu nevzpomínám) klubíčko Fabelu od DROPSU. A také jejich návod. Dlouhé prstové rukavice byly jasnou volbou – nic takového jsem dosud v obchodech neviděla. Návod najdete zde.


Vlastnosti příze Fabel:
  • ponožková příze s úpravou superwash, lze prát v pračce šetrným programem na 40°C,
  • složení: 75% vlna, 25% polyamid,
  • skupina přízí: A (23 - 26 ok) / 4 ply / fingering,
  • váha/návin: 50 g = cca 205 metrů,
  • doporučená síla jehlic: 3 mm,
  • jen velice omezeně hřeje!,
  • trochu kouše, zejména na předloktí,
  • výhodou je její samovzorování, takže spokojeně pletete z jednoho klubka a vznikají vám krásné vzory – pruhy. Je třeba dát si pozor na to, že budou hezky vidět zejména u takto malých věcí jako rukavice, ponožky, vánoční ozdoby a oblečení či šátky skládané z motivků.

Z pletení jsem měla nejdříve obavy – zatím mám zkušenosti přece jen se šátky, ale když jsem tenkrát zkoušela první (dle návodu paní Andělové), také jsem z toho byla nesvá. Každopádně jsem nechtěla zůstat pouze u šátků, ale posunout se také někam dál. Jak se můžet dočíst na mém povídacím blogu, snažím se občas vystoupit ze své zóny komfortu, tedy toho, co považujeme za dobře známé a bezpečné, a udělat něco nového. Neboť jak ve svém tréninku v Cestě úspěšných řekl Pavel Moric: „Duše žije z nových zážitků.“ 

Ačkoliv mě šátky maximálně baví, je někdy třeba zkusit něco nového, neznámého. Něco, co nám nahání strach. Jen tak zjistíme, na co máme. 

Rukavičky – a zvlášť prstové – pro mě byly opravdovou výzvou. Nejde jen o to, že je potřeba, aby mi dobře padly... na všechny prsty. Ještě jsou dvoje. Kámen úrazu pro mou tvorbu – když musím něco zopakovat, dlouze dokončovat apod. Ale povedlo se, mám dvě rukavičky, parádně mi padnou a jsou moc fajn.

 
Na závěr si dovolím snad jen jedno lehké zklamání – uplést rukavice je tak příšerně jednoduché, že bych to doporučila i téměř začátečníkům. Ano, je trošku otrava se dokolečka vyplétat s prsty, ale naštěstí jich máme jenom deset.

Žádné komentáře:

Okomentovat