úterý 14. června 2016

Letní KAL

Když jsem jednou psala kamarádovi e-mail, zcela přirozeně mi vyklouzlo: „Mám ale také plnou hlavu KALu“, pak jsem se tomu zasmála a vysvětlila, že se jedná o anglickou zkratku pro společné pletení. Jarní KAL mě opravdu bavil, psala jsem o něm v minulém článku Reyna, ale spíš jsem si chtěla vyzkoušet společné pletení – nakonec jsem si stejně pletla sama a na sraz do Brna jet nemohu, protože mi na to nevychází čas a taky je to z Prahy trochu z ruky. :-( Šátek mě až tak ani nebral, ale když jsem uviděla ten, který si holky vybraly na letní společné pletení, měla jsem ho hned plnou hlavu.

Echo Flower Shawl plný kytiček pochází od designérky Jenny Johnson Johnen a na Ravelry patří mezi nejoblíbenější krajkové šátky. Ideální na léto. Je inspirovaný tradiční estonskou krajkou podle Vlněných sester patří k složitejším návodům. Neřekla bych. Stačí trocha trpělivosti a pak už jedete krásných osm řad nad sebou stále dokola. K tomu jsou docela jednoduché a plná polovina z nich je rubových a ty se pletou pouze obrace, takže s chutí do toho, je škoda si tuhle krásu nechat uniknout. 

Když jsem se rozhodla, že do této výzvy půjdu, váhala jsem, jakou přízi vybrat. Něco jen málo barevného, aby vynikl složitý vzor. Něco, co se hodí ke kytičkám. Přímo mě nadchl zvláštně vypadající vzor jen velice vzdáleně připomínající pletení. A pak mi to došlo... Ideální bude Laceballu 100 Light in the tunnel, stoprocentní merino vlna, návin cca 800 m na sto gramů od firmy Schoppel Wolle vhodná právě na pletení krajkových šátků či šál. Mezinárodní značení tloušťky vlny je Lace (2 ply) a doporučená tloušťka jehlic: 4–5. Vzala jsem čtverky. Znám se, už minule jsem u Reyny musela párat a plést znovu na menších jehlicích, protože pletu relativně volně. Když teď koukám na svůj postup, myslím, že jsem klidně mohla vzít pětky, ale jelikož jsem si omylem koupila dvoje KnitPro čtyřky, když jsem jednou chtěla pětky, stejně bych neměla na čem. 

Návod je fajn a kromě první řady, kdy mě rozplétání příliš nebaví, protože se mi zdá, že mě zdržuje, šátek super přibývá. Pokud na něj taky máte chuť, najdete ho zde.

Zbytečným opruzem mi přišlo pouze háčkované nahození, použila bych klasické jako jsem už tady na blogu popisovala v článku Univerzální začátek šátků.

Žádné komentáře:

Okomentovat