pondělí 13. října 2014

Vlněný šátek k motorce

Mám vojenskou motorku, a tak jsem se, abych byla stylová, pustila do pletení „vojenského“ šátku. Jako klubíčko to sice vypadalo, že bude mít dostatečně vojenské barvy – okrová, hnědá a zelená, ale v průběhu pletení, kdy jsem se především soustředila na vzor, jsem zjistila, že je to navíc pravidelné, takže mi to bude dělat proužky a to asi dost všelijaké, protože šátek se bude postupem času rozrůstat a pak zase zužovat. No uvidíme. Když ho budu mít omotaný kolem krku, bude hádám hezký. 

Jenom se mi zdá, že trochu kouše. Pochopitelně je to tou vlnou, ale zato bude aspoň hřát. A taky bude takový trochu retro. ;-)
A pár „technických“ informací: ve Vlnice jsem si koupila přízi Fabel. Je to ze 75 % vlna a z 25 % polyamid. Plete se z ní příjemně. Na 50 gramů má přibližně 205 metrů. Výrobcem jsou doporučeny jehlice 2,5 mm, ale na těch mých kruhových žlutých žádné číslo uvedené není, zřejmě jsou větší, ale to nevadí, mám tak trošku volnější vzor no. A protože jsem megaloman a nevěděla jsem, kolik příze budu potřebovat teď už vím, že by to měla být asi tak dvě klubka, resp. oni pletou z dvojité, já nikoliv – koupila jsem si při první příležitosti další klubíčka stejné barvy (a stejné šarže), takže si případně můžu udělat sladěné rukavičky, čapku (pro použití mimo motorku) a třeba i ponožky, to se uvidí, kolik těch klubíček vlastně mám, myslím, že dohromady jenom pět.

A návod najdete tady. Chce to trochu rozkoukávání, ale jak už ho jednou pochopíte, je to paráda! :-))

Koncem roku 2014 jsem usoudila, že to není šátek vhodný pro motorku a že už si ani přesně nepamatuju, jak jsem ho dělala, a hlavně, že se mi nelíbí, že mi ty šikmé pruhy budou uhýbat, a tak jsem od jeho pletení upustila.

Žádné komentáře:

Okomentovat