pondělí 27. února 2017

Můj první fair isle

Na některém ze společných pletení, kterých se teď – téměř pravidelně – účastním jsem uviděla čepičku Baa-ble Hat, kterou navrhla Donna Smith. Čepička vznikla v rámci akce Shetland Wool Week Annual 2015. Návod se dá najít na Ravelry a stojí 123 Kč. Evidentně se lidem líbí, protože už si ji upletlo 6972 lidí (k 19. 2. 2017 – bylo by zajímavé sledovat přírůstky... no nic, už mi hrabe ze statistiky). 

Seběhlo se to nějak rychle, takže nemohu přesně říct, jestli jsem si dřív koupila příze, nebo se rozhodla pro tuhle čepici z toho, co už mám... Každopádně jsem si pro ni vybrala Rowan tweed, protože je krásně teplý a bude se dát plést pořádná tlustá chumlací čepička.

Návod jsem potkala někde na internetu zdarma, protože byl zpoplatněn až časem, takže jsem si ho nekupovala. Stejně jsem v něm chtěla udělat různé změny. Například se mi líbilo, jak někdo vymyslel, že jedna z oveček by mohla být černá. Jinde zase měli pejsky, nebo domečky... prostě podobných návodů je více. Lidé evidentně milují ovečky stejně jako třeba kočky. Zvláštní.

Berana s rohama jsem dělat nechtěla, pejsky, kteří mi připadají stejně velcí jako ovce také ne, ale kromě černé ovce jsem udělala ještě jeden upgrade – otočila jsem některým velkým ovečkám hlavičky, aby všechny tupě kolem celé čepice nekoukaly jenom na jednu stranu.

Na společné pletení v Café Pointa 18. 2. jsem si rozpletenou čepičku přinesla jednak proto, že na ni byly ostatní pletařky zvědavé (ani nevíte, jak mě to těší!), tak také proto, že jsem potřebovala poradit s barvou na nebe. Ta, kterou jsem měla, byla sice krásná tmavě tyrkysová, ale připadalo mi, že to bude taková příliš tmavá čepice a ovečky v tom nebudou nic moc. Naproti tomu ta světlejší modré se mi vůbec nelíbila, ale mohla by v kombinaci se zelenou trávou pod ovečkama vypadat lépe. Ženský se nakonec shodly, že ta moje je lepší, tak ji tam dám a uvidíme...

P. S.: A nějaké ty odkazy na závěr:

Donny blog a článek s ovečkama najdete zde. Její nákrčník a rukavice, ale opět placené, najdete zde.

Variantu s pejskem najdete jako Border Collie & Sheep Hat Chart od Meg Warren zdarma.

Pokud by vás lákal nákrčník, pro změnu i s lamou, nabízí se varianta od Deb Jacullo I'll Pack A Cowl for Rhinebeck.

Žádné komentáře:

Okomentovat