pátek 12. července 2019

Malá princeza

Koncem června jsem se zamilovala do další písničky od Ivana Žaka. Mimo jiné i do písničky Malá princeza. Můžete si ji pustit na youtube zde. Má takovou chytlavou melodii...

Zkuste to taky. 

Pusťte si nějakou svou oblíbenou písničku a navnímejte jeji energii. A pak ji pusťte znovu a rozdělte čtvereček na díly rovnými nebo vlnitými čarami tak, jak vám to radí melodie společně s intuicí. Sedněte si ke vzorům a podle tónů vyberte nějaký složitý nebo jednoduchý, který vám souzní s tou melodií. A pak další a další. Není potřeba je navybírat všechny naráz. Nechte se unášet zvuky a zkuste je sladit s tahy vašeho pera. Zkuste zachytit melodii obrazem. Dynamickou, rytmickou rychlou písničku se vám možná bude dařit snáze zachycovat rychlými tahy. Pomalou, líbeznou melodii možná lépe vystihnou něžné vlnité linie. A nebo taky přesně naopak. Pamatujte, že není žádné dobře nebo špatně. Je to relaxační kresba.
Použila jsem základní vzory, např. Amaze. Nejprve jsem na základě textu rozdělila čtvereček dvěma svislými a dvěma vodorovnými čarami. To podle první sloky, kde se dvakrát zopakuje jedno slovo, poprvé dođi a podruhé prođi. A pak něco veselého, aktivního, rychlého a hravého.

Dođi, dođi,
u dušu mi pogledaj,
prođi, prođi,
mozak mi blokiraj.
Na grešne misli
probaj me navesti,
nek' svi polude od zavisti.

Žádné komentáře:

Okomentovat