čtvrtek 7. června 2018

Ponožky #12 Blueberry Hill #2

V článku Zpráva z ponožkového únoru jsem psala, že jsem se místo jiných pustila do ponožek Blueberry Hill od DROPS. Musím se přiznat, že mě to chytlo. Je to jednoduchý návod, práce snadno přibývá díky dvojité přízi, a když trochu střídáte barvy (jako u mých prvních Blueberry Hill) lehce dosáhnete krásného efektu prolínání. A to mi Luboš bude tvrdit, že příze z Normy není dobrá. Uvidíme samozřejmě, jak bude snášet nošení a těžkou turistiku – tlusté ponožky plánuju do pohorek a na pořádné nošení – ale zatím jsem s ní opravdu spokojená. 

V mém oblíbeném obchůdku Moje klubko v Praze na Klamovce jsem jednou viděla krásně měkké ponožky a tu jsem se hned ptala paní prodavačky, z čeho to má udělané. Příjemně se usmála a prozradila mi, že je to kombinace Fabelu a Baby Merina. Och, pěkné to barvičky, a vůbec. Nelenila jsem a pořídila si po dvou klubkách od každé příze na svoje tlusťošky Blueberry Hill. I když jsou barvy krásné, přiznám se, že jsem trochu zklamaná, protože ty melírky byly ještě lepší. Možná upletu ještě třetí (kdy jindy můžu plést ponožky na čtyřkách! Jaká to slast!) a použiju přitom nějaký extrabarevný Fabel nebo Delight. 

Samotné Baby Merino se na ponožky moc nehodí, protože je bez přídavku umělotiny a prý by se rychle prošoupalo. Možná někdy ze zvědavosti zkusím uplést jen vlněné ponožky, abych vyzkoušela, jestli se opravdu prošoupou, nebo jsou to jen povídačky. 

Nebo, jak říká Jarmila či Marie, přidám nějakou umělou nit (či Jesenku) a můžeme plést klidně jenom z vlny.

P. S.: Druhé ponožky stejného typu nepočítám jako další druh. 

2 komentáře:

  1. Nejen, že se fakt prošlapou, ale navíc ani nedrží tvar, což je u ponožek, ve kterých chce člověk fakt chodit (ne u spacích) dost na prd:-). No a ke kvalitě ponožkových přízí... už jsem vyzkoušela lecjaké. Většinou platí přímá úměrnost “čím měkčí a příjemnější, tím míň vydrží”.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda. Líbily by se mi měkké, praktické ponožky, co dlouho vydrží. Nevadí... budu taky testovat... Snad to tu ten Fabel zachrání...

      Vymazat