pátek 16. března 2018

Titanic a pletení

Když se vám podivně setkají různé věci a vy si říkáte, že to nemůže být náhoda, říká se tomu coincidence. Četla jsem o nich v knize Celestinské proroctví. Je samozřejmě čistě na vás, zda věříte na nějaký osud, podezřelé náhody, které vám do cesty posílá bůh, nebo to prostě neberete v potaz. Já se ještě nerozhodla, čemu věřím, ale to nic nemění na tom, že mě tyhle věci fascinují a baví zároveň. 

Jednou z mých nedávných koincidencí byl starý časopis o pletení půjčený od kamarádky. Mimochodem, našla jsem v něm návod na šálu pletenou technikou brioche, která teď už asi dva roky frčí! Byly v něm návody na různé ponožky, které jsem si letmo prohlédla a přemýšlela, jestli si některé z nich upletu. Největší ujetost na mě čekala na poslední stránce – ponožky s motivy Titanicu. Nemohla jsem uvěřit vlastním očím. Kdo by si něco takového pletl. A proč?

Píši vám o nich jen proto, že jsem si právě dnes na webu prohlížela graficky zpracované potopení Titanicu v noci na 15.dubna 1912 a zjistila jsem, že bych ho přežila. Aplikace vám vylosuje náhodného cestujícího a na konci se dozvíte, zda jste byli či nebyli zachráněni. Tak trochu jsem to čekala, i když pravděpodobnost, že se tak stane, výrazně klesla, když jsem zjistila, že jsem si vylosovala muže. Je všeobecně známo, že do záchranných člunů se nejprve posílaly děti a ženy. Zachránilo se asi jen 30 % mužů. Zajímalo by mě, jestli jsou v aplikaci poctivě zařazeni i ti utonulí. Nebylo by mi příjemné vylosovat si někoho, kdo nepřežil.

A pokud vás zajímá 106 let stará tragédie více, podívejte se na následující články (ne moje):

Žádné komentáře:

Okomentovat