úterý 5. prosince 2017

Spirit of Life/ the Orchid

Originální balení setu na CAL
Tento šátek či pléd jsem vznosně nazvala Velký podzimní CAL s Angelikou a pozvala vás ke společnému háčkování pro pokročilé. CAL začal 18. října 2017 a každý týden je zveřejňována jedna část. Musím dodat, že se nejedná o můj CAL, nýbrž o autorský návrh Tatsiany Kupryianchyk. Nešlo mi ani tak o to, abych se zapojila do nějakého dalšího KALu, vlastně mám rozdělané ještě dva červnové (ano, měsíc je správně). O jednom jsem vám psala již v neděli a o dalším budu vyprávět zítra.

Na tento šátek můžete využít jakoukoliv vám blízkou barevnou kombinaci, já si zbaběle zakoupila již navrženou autorkou. Možná ani ne tak zbaběle, jako fascinovaně. Když jsme na společném úterním pletení asi před měsícem probíraly, co která děláme, Spirit in Life se líbil ve všech barevných kombinacích. Vybrala jsem si variantu Spirit of the Orchid, protože mi připadá nejkrásnější a navíc mám nejraději zelenou a poslední dobou dost nosím i fialovou barvu. Zásilka s klubíčky mi dorazila 10. října a já ji – za odměnu – otevřela až téměř po čtrnácti dnech. Set s klubíčky Scheepjes Catona a Scheepjes Spirit, která jsou buď celobavlněná nebo napůl s akrylem, byl hezky zabalený a obsahoval i zvláštní kruh, u kterého jsem opravdu zvědavá, co se s ním bude dělat. Pokud chcete použít jinou přízi, autorka doporučuje tloušťky Fingering až Sport, tedy celkem běžnou, a 8 odstínů. Autorka mě mile překvapila tím, že dovoluje prodávat výrobky podle jejích vzorů.
Návod je zdarma a právě od Bambooliny je překládán do češtiny, což je super, protože jak jsem zjistila, mám mezery nejen v angličtině v oblasti háčkování, ale i v háčkování jako takovém. Ještě nedávno jsem tvrdila, že je to strašně jednoduchá ruční práce, protože tam vlastně je jen pevné oko a dlouhý sloupek, ze kterého vynecháním nahození uděláte krátký sloupek. Právě i pro úžasný a neobvyklý vzhled háčkované deky (jak jinak nazvat cca 63 cm x 180 cm?) jsem se do tohoto KALu zapojila. Řekla jsem si, že se chci rozvíjet i v oblasti háčkování. Všestrannost ke mně zkrátka patří. 

Podle instrukcí se mi háčkuje skvěle, i když nemohu nemaje internet využívat podpůrná videa nebo články na blogu Lilla Bjorn's Crochet World. Autorka má popis krásně vymakaný a též překlad (za který znovu děkuji!) je srozumitelný. Hned v první části jsem se naučila novou techniku – kladení sloupků dopředu před práci, a mozaikové háčkování v druhé části mě natolik uchvátilo, že jsem se musela hodně přemáhat, abych toho nechala a šla dělat něco jiného (psát na blog).

Jelikož jsem začala o něco později a mám více aktivit (nejen pletacích, ale i tohle psaní žere trochu času), jsem pochopitelně ve skluzu oproti ostatním háčkařkám. Na druhou stranu se tím nijak netrápím a užívám si to objevování skrytých tajů háčkování. Stále na háčkování spatřuji nevýhodu, kvůli níž jsem se obrátila k pletení, i když jsem ho tehdy neměla moc ráda. Při háčkování vám vzniká tuhá nepříliš poddajná tkanina. Může být nejspíš ideální na kabáty, tašky, koberce, žínky, ale na oblečení se mi zdá poněkud nepraktická. Zejména na letní, protože tloušťka příze způsobuje, že na vás daná věc vypadá místo tílka jako deka. (Jednu takovou už pár let mám. Dosud jsem ji nikam ven nevzala a marně přemýšlím, co s tím asi tak budu dělat…)

A jen pro úplnost: na Ravelry má projekt zaregistrováno 342 lidí. 
1. část CALu hotová

Žádné komentáře:

Okomentovat