sobota 16. prosince 2017

Šedý krajkový šátek s kosočtverci

Šedý krajkový šátek s kosočtverci
Z šedé tenké bavlněné příze jsem kdysi, odhaduji tak tři roky zpátky, ale může to být taky pět, začala plést na tenoučkých jehlicích (všimněte si, že tenkrát jsem ještě používala dlouhé rovné a o kruhových jsem nechtěla ani slyšet!) tento, pravděpodobně šátek. Domnívám se, že se jedná o klubko Monika, které by mělo mít docela dost metrů, ale už tenkrát, když jsem začínala a viděla, že spotřeba není zase tak malá, jsem se rozhodla, že mohu z obou stran klidně připlést další pokračování stejným vzorem. A čím víc se vyznám v pletení, tím více dospívám k závěru, že mohu udělat i spoustu jiných věcí, např. použít středový čtverec či obdélník k vytvoření nějakého extra zvláštního tvaru, připlést každý konec jinou barvou, jinou krajkou, lícovým žerzejem nebo vroubkem. Udělat každý konec odlišně dlouhý. Doplnit po stranách trojúhelníky a získat tak půlkruhový šál, který bych sjednotila krajkou dole. Zkrátka ještě uvidím, co z toho vznikne.

Od kamarádek pletařek jsem slyšela varování, že by se bavlna mohla vytahovat. Snad to u krajkového šátku nebude nijak extra vadit.

P. S.: Vzor mám z jedné knihy o pletení.

Žádné komentáře:

Okomentovat