sobota 2. prosince 2017

Stephen West: Rockefeller

Nahozeno na Rockefeller
Na dnešní den jsem si pro vás připravila šátek. Je to totiž nejběžnější druh oděvu/doplňku, který pletu. Miluju šátky už od dětství (či puberty) a čím dál víc mě baví zkoušet na nich různé materiály, barvy, tvary, délky… Šátky mají tu výhodu, že se vlastně vždycky povedou. Nebo skoro vždycky. Taky už mám jeden šátek giga rozměrů, který se dost obtížně nosí, ale to je jen výjimka potvrzující pravidlo.

Tenhle šátek patří do rané tvorby mého oblíbence Stephena Westa. V roce 2012 ho pletl jako Mystery Shawl. No já si ho koupila až o pět let později. Ale nelituji. Opravdu moc se mi líbí. I když bych asi doporučila zájemcům, aby si zároveň nekupovali Spectru, protože se vlastně jedná o vrchní část šátku prodlouženou o pár ok v kontrastní barvě pletených vroubkovým vzorem.

O tom, že se mi líbí a ráda bych si ho upletla, jsem psala v článku Šátky, co mě zaujaly a které si (ne)upletu v lednu tohoto roku.

Na šátek potřebujete dvě příze kontrastních barev tloušťky light fingering a přibližné délky 411 metrů a 462 metrů. Na jehlicích číslo 3,25 mm vytváří vroubkový vzor na 28 ok a 52 řad čtverec o straně 10 centimetrů.

Šátek jsem nahodila 23. října 2017 z tmavě fialové akrylové příze, kterou jsem vyhrabala ve svých syslátech a světlé polovlněné, kterou jsem letos na podzim zakoupila v Zapletenu v Brně. Světlá příze trochu mění barvy, od okrové až k fialové, což by šátek mohlo učinit zajímavějším. Podle toho, jakých nabývá tvarů, to vypadá, že si ho upletu víc než jen jednou.

P. S.1: Na Ravelry je registrováno 3529 projektů s tímto vzorem.
P. S.2: Pořád přemýšlím, kdo byl Joe Rockefeller. Zpívají o něm i Horkýže Slíže v písničce Motorkárska

Žádné komentáře:

Okomentovat