středa 13. prosince 2017

Ponožky pro kolegyňku

To bylo tak, pochlubila jsem se kolegyňce s upletenými ponožkami pro miminka a jí se zalíbily. A tak mě požádala, jestli bych upletla pro její příbuznou, která bude brzy rodit, taky jedny. Že mi to klidně zaplatí. 

Nejprve jsem vysvětlila, že to není levná záležitost a optala se, nakolik si její známá cení miminka, tzn. zda je ochotná vlněné věci prát v ruce, nebo mám zvolit akrylovou klasiku. Bylo mi řečeno, že u nich si vždycky cenily ruční práce. 

Protože jsem chtěla něco krásného, sáhla jsem po DROPS Baby Merino a vybrala krásnou barvu č. 40 (ametyst). Patří do skupiny mix, to znamená, že i když vypadá jednobarevně, je ve skutečnosti trochu proměnlivá a zajímavější. Poradila mi to paní prodavačka z Moje klubko (v Praze). 

Plést jsem samozřejmě musela na dvojkách (já a moje volné pletení, ach jo). Vůbec to nepřibývalo a takhle malé ponožtičky se zdály být kruhovce otrava. 

Vybrala jsem návod od DROPS, který se jmenuje Little Jamboree a bylo to docela fajn. Když jsem překonala prvních pár řad, kdy se pletenina přetáčela a všelijak nespolupracovala, bylo to najednou super. Začala jsem si užívat, že návod neznám a pletu něco nového. Kromě chodidla a vzadu za patou jsou celé ponožky pletené patentem (dvěma oky hladce a dvěma obrace). Chodidlo a část za patou je lícovým žerzejem, takže se zdají být dobré do botiček a případně i na ťapání. Doufám, že nositelce budou a udělají radost.

Už jsou i vyprané. Jenom zadělat konce a slavnostně předat.

Žádné komentáře:

Okomentovat