čtvrtek 7. prosince 2017

Lisa Hannes: Frieze Shawl

Jedním z šátků, které mám rozdělané, je Frieze Shawl od Lisy Hannes. Koupila jsem si ho před časem v nějaké slevě, ale možná si ho budete moci koupit se slevou také, protože tato designérka udělala krásný kalendář na Ravelry. V její skupině Maliha Designs Advent Calendar 2017 se každý den objeví některý z jejích návodů s heslem k získání 25 % slevy. A protože už dnes máme 8. prosince, můžeme s určitou pravděpodobností určit, co už tam nebude (leda že by slevu na totéž udělala znovu):
  1. Liquid Gold (šátek s copánky a žebříky)
  2. Doo Wop (šátek se šipkami z přetahovaných ok) - mm, ten je krásný, ale asi vím, jak bych ho dělala
  3. Martha's Meadow (zajímavé, jednoduché, proužky s krajkou)
  4. The Colourist (něco trochu jiného - půlkruhový šátek)
  5. Laurelie (autorka k němu napsala: „Dnešní je jedním z mých absolutních favoritů!“, myslím, že nejen její, zaregistrováno jich je 383 a já sama jsem upletla dva!)
  6. Interlude (na mě nuda)
  7. Malini (opět mozaikové pletení s přetahovanými oky = v každé řadě pletete jen jednou barvou a některá oka v kontrastní barvě jen snímáte)
  8. Sand Layers (pro mě zase trochu nuda, mám ráda barvičky).

Každopádně skvělý nápad a ode dneška budu zjevně prohlížet druhý adventní kalendář a možná si i některý vzor koupím, i když pár ještě neupletených mám. A tím se dostávám k dnešku... Nahodila jsem na Frieze Shawl, konečně, ale nějak jsem se zasekla a musím se podívat, jak dál. Ono se to totiž snáz píše (anglicky), než chápe. Vím, že se opět jedná jenom o snímaná oka. Ačkoliv vzor vypadá složitě a kdovíjak nepochopitelně, náhodou jsem na něj narazila někde jinde (jako na florentinskou krajku, nebo jak mu tam říkali, a nezdálo se to tak složité). Ostatně Vlněné sestry ho pletly již dávno, a protože se mi líbily Katčiny barvy, zvolila jsem přesně tytéž (a každá budeme mít jiný šátek).

Frieze Shawl najdete zde (placený), na Ravelry je již evidováno 256 projektů. Aby vzor hezky vynikl, je třeba, aby byly barvy dostatečně kontrastní. Podle fotek se celkem osvědčila jedna vícebarevná příze v mém případě Schoppel-Wolle Zauberball (myslím, že jsem zvolila svou oblíbenou 1546 Frische Fische) a jedna jednobarevná (použila jsem světle šedou Admiral).

Žádné komentáře:

Okomentovat