čtvrtek 21. prosince 2017

Fialový šátek s kosočtverci aneb Šátek Míšovy mamky

Šátek Míšovy mamky 
Šátek nemá své vlastní jméno a je opět hodně starý, tedy hodně dlouho rozdělaný. Nejdřív jsem neznala dostatečně tenkou přízi na krajkový šátek – a rozmotávat Glorii (akryl) na tři prameny bylo dost zběsilé a dlouho mi to nevydrželo. I když autorka to doporučovala a já si nějakou dobu pohrávala s variantou, že bych měla opravdu dobový šátek. Ale nakonec jsem se rozhodla, že když už se s něčím budu plést opravdu dlouho, koupím si na to hezký materiál. A vybrala jsem fialovou Lace od DROPS.

Nevím, jestli jsem tehdy zrovna měla fialové období jako celou tuto zimu, nebo byla jediná, kterou měli ve třech klubkách. Tehdy mělo myslím každé 800 metrů. A já to možná s množstvím přepískla. Ale nevadí, bude třeba na svetřík.


Ještě se budu muset podívat a zkontrolovat si to, ale myslím, že návod je z časopisu z roku 1994, nebo ještě starší. Říkám mu pracovně šátek Míšovy mamky, protože právě od ní mám ten časopis. Původně byl půjčený později darovaný s tím, že už stejně plést nebude.

Šátek Míšovy mamky – detail
Upletený šátek v časopise se mi moc líbil, ale ať na to koukám, jak chci, zdá se mi, že můj vzor vypadá trochu jinak. A navíc jsem se v něm myslím ztratila. 

Pokud si dobře vzpomínám, jedná se o relativně složitější vzorek, protože se rubová strana plete jinak než jenom hladce nebo obrace. Vyžaduje tak spoustu soustředění a rozhodně to není pletení k televizi nebo povídání do kavárny. A kdoví jestli aspoň do metra. Myslím, že i opakovaný úsek je relativně velký.


Žádné komentáře:

Okomentovat