pátek 27. října 2017

Velký podzimní KAL s Angelikou, poznámky z pletení

KALové ponožky s pavoukem pletu, kudy chodím. Jelikož jsem s nimi začala ve středu 20. září 2017... zároveň jsem si důkladně psala podrobné poznámky, protože ponožky mají jednu velkou nevýhodu – jsou dvě a potřebujete, aby byly obě stejné! ... je nejvyšší čas podělit se o tyto poznámky s vámi. 

Takže, můj vzorek byl 24 ok na 10 cm místo 35 ok na 10 cm, ale rozhodla jsem se to neřešit a nahodit 68 ok, jak stálo v návodu, protože jsem si tou dobou ještě neuměla představit, jak bych mohla vzorek upravovat. Řekla jsem si, že ponožky budou zkrátka tak vysoké, aby bylo těch 19 cm kolem lýtka pohodlných. Ve výsledku jsem pak přišla s nápadem, že to budou podkolenky, aby byli tři malí pavoučci na holeni místo na nártu, kde by nebyli vidět.

Poznámky přímo z akce byly: „Pletení je zábavné – vpředu se vzor mění a je vzrušující, jak se po nohách začne objevovat tělo pavoučka. A zadní část je příjemně stejná, oddychová. Navíc by díky struktuře mohly ponožky víc hřát. 

Uvažuji o tom, jestli by pavoučci nebyli hezčí vzadu na noze, na lýtku. Tam by je ale mohly deformovat svaly. 

Na webu jsem viděla barevně vypleteného pavouka – to by taky mohlo být pěkné.“

Další úvahy spočívaly v tom, že by na jedné podkolence/ponožce mohl být velký pavouk a na druhé ti tři malí, aby nebyly obě ponožky úplně stejné, ale přitom ani úplně rozdílné.

Výhodou vzoru je, že to krásně přibývá. Dokonce i na jehlicích číslo 2, které musím používat já, protože pletu velmi volně.

!Jenom je potřeba si v zadní části hlídat, že tři řady pletete [:p2,k2:] = dvě obrace, dvě hladce a třetí řadu to tajemné RT,p2, protože když se zapomenete, je celkem otrava to párat. (Vyzkoušeno.)

Tip: Použijte dva značkovače – prvním si označte začátek kruhové řady a druhým zadní část. Tak nikdy nezapomenete, kdy máte změnit vzor.

Protože jsem se 6. října rozhodla udělat si místo podkolenek návleky na ruce/nohy, pokračovala jsem po šedesáti řadách ještě dalšími dvěma a pak začala plést ty s pavouky od jedničky s tím, že v zadní části jsem stále střídala tři řady [:p2,k2:] s tou jednou RT,p2. A v přední jsem nechala po obou stranách jedno oko obrace a jedno hladce místo abych tam měla dvě hladce.

Druhý návlek jsem pochopitelně pletla se zrcadlově obrácenými pavoučky. Ostatně to tak doporučovala i autorka.

Žádné komentáře:

Okomentovat