pondělí 30. října 2017

CAL Tatsiana Kupryianchyk: Spirits of Life

Blíží se konec října a s ním i konec mého pleteného podzimného KALu, a protože jsem neposeda neposedná, nejspíš už tušíte, že to nemůže zůstat jen tak. A taky že ne. Pustila jsem se do nového KALu, tentokrát ale háčkovaného a ne svého vlastního, ale organizovaného Tatsianou Kupryianchyk. Na Ravelry ho najdete ve třech barevných kombinacích:
  • Duch jezera (Spirit of the Lake)
  • Duch sopky (Spirit of the Volcano)
  • Duch orchideje (Spirit of the Orchid)
Jedná se o opravdu velký pléd – měl by mít přibližně 63 cm x 180 cm – inspirovaný textilním uměním indiánů. Jednotlivé části jsou postupně zveřejňovány (zdarma) na blogu Lilla Bjorn's Crochet World. Doporučuji navštívit i těm, kteří ještě nepřišli na chuť angličtině, protože paní Tatsiana si vyhraje i s krásnýma fotkama. Pro každou část jsou k dispozici popsané instrukce, grafy, průběžné snímky a někdy i video.

Autorka doporučila přízi Scheepjes CatonaScheepjes Spirit, protože před začátkem CALu ji Vlněné sestry ještě nenabízely, využila jsem toho, že Bambolina nabízí celý set (nyní už asi ne) a objednala jsem ho!

Autorka na designu pracovala od ledna! Do šátku se prý mohou pustit i pokročilí začátečníci. No uvidíme. Nemyslím, že bych byla začátečník, na druhou stranu se háčkování už pořádně dlouho nevěnuju a znám vlastně jen pevné oko, krátký a dlouhý sloupek (plus pár nahozených sloupků), takže se těším, co všechno dalšího jde s háčkem vymyslet. Je to takový můj malý návrat k této technice, kterou jsem dřív jednoznačně preferovala před pletením.

Na Ravelry má autorka už 283 začatých projektů. Pletení začalo 18. září 2017 (v mém případě o něco později) a bude trvat devět týdnů až do 13. prosince, abyste šátek nebo zábal (wrap) mohli darovat k Vánocům. Vzory budou postupně zveřejňovány jednou týdně a budou dostupné hned v několika jazycích, od angličtiny, přes finštinu, po češtinu od Bamboliny, za což jí děkuji. Nezbytné poznámky, abyste věděli, zda se do tohoto projektu pustit nebo ne, najdete zde: https://drive.google.com/file/d/0B26MzD3KQoSbWkVrSElJNEdkREk/view.

K vytvoření vzoru byly použity tři techniky, s nimiž je třeba se seznámit:
  • Overlay crochet, 
  • Mosaic crochet 
  • C2C (corner-to-corner crochet).
Protože jsem si koupila originální balíček přízí Scheepjes, začala jsem tím, že jsem uháčkovala zkušební vzorek. Jako obvykle mi nevyšel. 20 ok a 16 řad sice udělalo 10 cm na šířku, ale na výšku mám víc. Tak doufám, že mi klubíčka vyjdou! ... Aha, no, až teď při psaní článku jsem si všimla, že by to trochu mohl být problém, protože šátek je háčkován všemi směry a někde by mi to nemuselo sedět. Tak co teď? Vypárat a zkusit znovu s menším háčkem? To jako fakt mám použít 2,5?

Pokud chcete použít jinou přízi, autorka doporučuje tloušťky Fingering až Sport, tedy celkem běžnou, a 8 odstínů. Autorka mě mile překvapila tím, že dovoluje prodávat výrobky podle jejích vzorů. 

Prostudované zdroje:
http://www.lillabjorncrochet.com/2017/08/new-cal-is-coming-soon.html
http://www.lillabjorncrochet.com/2017/08/spirits-of-life-wrap-cal-reveal.html
http://www.lillabjorncrochet.com/2017/09/spirits-of-life-wrap-cal-important-notes.html
http://www.lillabjorncrochet.com/2017/10/spirits-of-life-wrap-cal-general.html

Žádné komentáře:

Okomentovat