neděle 11. prosince 2016

Daybreak #2

I když jsem ještě měla rozpletený Meadow Grass, nemohla jsem odolat a začala Stephenův Daybreak. U Helči (z Vlněných sester) jsem viděla, že si na Ravelry svoje upletené výrobky takto čísluje, a protože mě nenapadlo nic lepšího, budu to dělat stejně. Tak nějak to asi může být přehledné. Samozřejmě v poznámkách je nejlepší mít uvedeno, že Daybreak #2 je pletený z Alpacy bouclé mix od DROPSu.

Ještě mi dovolte malou odbočku pro ty, kdo třeba náhodou nevědí, co je to Daybreak, psala jsem o něm v následujících článcích, kde najdete i mnoho fotek:
Tak dlouho jsem si pohrávala s myšlenkou, jak by asi Daybreak vypadal, kdybych ho udělala z kombinace chlupaté a lesklé příze, že jsem to prostě musela zkusit. HNED! Už jsem tu o tom psala, ale ne kompletně, protože k nákupům v Brně jsem se ještě nedostala (k sepsání). V obchůdku Zapleteno jsem si koupila 3 klubíčka Alpacy bouclé mix od DROPSu. Návin je 140 metrů na 50 gramů, složení 80 % alpaka, 15 % vlna a 5 % polyamid, přičemž 10x10 cm byste měli uplést při 17 očích a 22 řadách. Doporučená síla jehlic je 5 mm. Smířená s tím, že pletu velice volně jsem raději sáhla po čtyřkách. A protože pochybnosti jsou strašná věc, vyzkoušela jsem si z jiného klubka pro jistotu i malý vzoreček na pětkách – vypadal divně a rozplácle, i když díky kudrlinkám, které se poslušně rovnaly do sloupečků, byl také zajímavý. Zvolila jsem středně hnědou (dle jejich značení 602) barvu. 

K tomu jsem chtěla vybrat nějakou Cotton viscose, jak jsem to viděla u šátku Strawberry and Cream. Ale ukázalo se, že tři klubíky od jedné barvy právě nemají. Chvíli jsem váhala a nakonec se rozhodla pro provokativní kombinaci tří různých hnědých od smetanové (barva 17) přes středně hnědou (velice podobný odstín té buklé, barva 26) až po tmavě hnědou připomínající hořkou čokoládu (barva 23). Tahle klubíčka se mají plést na jehlicích 3,5 mm (23 ok a 30 řad má být 10x10 cm). Na 50 gramů připadne 110 metrů. Příze je z 54 % tvořena bavlnou a ze 46 % viskózou. 

Jediné nad čím váhám je pořadí barevných pruhů. Mám začít světlou a postupně ztmavovat? Nebo tmavou a postupně zesvětlávat? Druhá varianta bude budit krajkovější a něžnější dojem, předpokládám.

Zmínit je třeba, že pletení z buklé je to naprosto hrůzné. Něco příšerného! Chvíli jsem si dokonce myslela, že z tak děsivé příze nedokážu plést. Vůbec nejsou vidět očka na jehlici! Strašná chlupatina! Už jsem jednou z něčeho podobného začala tašku, ale chovalo se to „mravněji“.

Žádné komentáře:

Okomentovat