neděle 31. července 2016

Tyrkysový klubíky

V naší malé galanterii jsem objevila senzačně tyrkysové klubíky. Přesně odpovídaly tomu, co jsem už nějakou dobu zamýšlela, a tak nebylo nač čekat, ale začít jednat. Konečně upletu svůj první šátek, který si navrhnu sama. Už mám lehce naplánovaný i ten druhý.
Klubíčko Aneta má několik výhod: například složení 55 % akryl, 45 % bavlna, pak je to také český výrobek (aspoň myslím, když je od Vlnapu), má docela dost metrů = 175 na 50 gramů. Využila jsem svých dvou namotávačů a rozmotala klubka na menší. Protože se jedná o pětinitku, vzniklá klubíčka jsou dvounitka a třínitka.
Ze dvou velkých klubíček tak mohu získat dvě dvounitková a dvě třínitková, což znamená že po dalším rozmotání a případném spletení získám pět klubíček po dvou nitkách. Stále o celkové váze 100 gramů, ale délce 875 metrů a to už se vyplatí, ne?

Škoda, že to takto většinou nejde udělat i s těma výrazně dražšíma klubíkama.

Na pletení využiju jehlice trojky, které jsou doporučené i pro pletení z původního klubíka, takže vzor bude jemnější a vzdušnější.

Aby se jednalo o unikátní kousek do šatníku, rozhodla jsem se přidat ještě flitry. Takže novinka, protože s nimi jsem nikdy nepletla. Uvidíme, jaký bude výsledek.

Žádné komentáře:

Okomentovat