pondělí 20. června 2016

Exploration station

Jak jsem psala v článku Slavíme kulaté narozeniny! zakoupila jsem si návod (poprvé v životě) od Stephena Westa a pustila se do šátku Exploration station. Pořád z toho mám trochu Vánoce. Šátek je úžasně zajímavý a gigantický. Díky několika novým vzorům se u něj nemohu nudit, i když teď už přibývá opravdu pomalu – v jedné řadě je skoro čtyři sta ok. Ale je krásnej, i když jsem zvolila poněkud zvláštní barvy.

Možná byste tomu nevěřili, ale bylo opravdu těžké sehnat čtyři barvy, které by k sobě ladily, a tak jsem nakonec vzala prazvláštní kombinaci, ale myslím, že vypadá vcelku dobře. Potíž byla totiž v tom, že když už někde měli čtyři barvy od jedné příze a zrovna by k sobě i ladily, neměli jich dostatečné množství, a tak jsem nakoupila u paní Bovoli bezejmenou vlněnou přízi, která je příjemně měkká. Béžová a zelená jsou pravděpodobně o malinko tenčí než červená s hnědou, ale protože pletu dostatečně volně, vypadá to stále dobře. 

Zpočátku jsem měla trochu rychlý start a pletla jsem jako o život, abych věděla, jestli si mám přízi ještě dokoupit – vzala jsem si jedno klubko od každé barvy a čekala, kolik to bude metrů a jak mi to vyjde. Ale ten uspěchaný začátek mě tolik nebavil, i když jsem postupovala mílovými kroky. Později to bylo zábavnější, zejména s každým novým vzorem jsem si do „deníku“ psala pár poznámek jaké to je. 

Někde jsem četla, že je dobré vést si ke každému projektu list papíru s údaji o použité přízi, způsobech pletení, příp. použitých velikostech a vzorech, aby šel projekt znovu zopakovat podle potřeby. A já si k tomu sem tam připsala nějakou drobnou poznámku.

Teď ke konci už mě pletení taky baví jenom napůl. Závěrečný vzor je sice opravdu zajímavý a líbí se mi, jak se vyvíjí a dotváří jednotný vzhled celého šátku, ale na druhou stranu už potřebuju lanko na jiný svůj projekt a to mě trochu znervózňuje. Kruhové jehlice KnitPro je totiž třeba spojit lankem, aby se na nich dalo plést.

P. S.1: Taky už mám promyšlený druhý Exploration station a dokonce už jsem si zakoupila klubíčka na třetí, ale ten nejspíš ještě dozná drobnou změnu, neboť se mi nezdá, že by spolu klubka ladila tak, jak bych si přála, a navíc se mi tolik líbí jejich barevnost, že bych je ráda využila jinak.

P. S.2: Jeden hezký kousek má upletený a nafocený na svém blogu Veronika, zde

2 komentáře:

  1. Na poznámky k projektům doporučuju ravelry.com, jestli tam ještě nejste;-). U projektu je dole možnost Add Note. A taky zvažuju další Exploration Station, považuju ho za jeden z nejhezčích šátků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě do něj jděte, je skvělý. Hlavně si kupte dost příze, já s tím teď trochu bojuji. Zdá se, že ten návod je tak fantasticky navržený, že v podstatě nezáleží na tom, jaké barvy zvolíte, protože pak se kombinují společně a vždycky bude vypadat dobře. Můj šátek je toho důkazem – na první pohled se k sobě barvy nijak zvlášť nehodily, ale nebylo moc na výběr, a tak jsem to vyzkoušela a výsledek je úchvatný.

      Vymazat