pondělí 4. dubna 2016

Alexandra Wiedmayer

Malina shawl
Když jsem na Ravelry uviděla šátky od Alexandry Wiedmayer, bylo mi hned jasné, že vám musím ukázat, co tahle paní ze Strömsundu ve Švédsku tvoří.

K nejoblíbenějším patří Pamuya, Morlynn Shawl/Tuch, Yuma Double Knitting Mittens, Mountain of light Koh-i-Noor shawl/Tuch (který je zajímavý kromě jiného i tím, že má v názvu Koh-i-Noor) a Misae shawl/Tuch. Já vám ale představím pět jejích projektů, které se mi osobně zdají nejzajímavější. 

Patří k nim Malina Shawl, který nápadně připomíná šátek od Stephena Westa.

Misae shawl se mi líbí jeho půlkruhovým vzezřením. Trojúhelníkových šátků už mám napleteno či naháčkováno dost, tak mě teď láká vyzkoušet, jak se plete do půlkruhu. Kde přidávat? A jak?
Misae shawl

Rovněž mě zaujal krucánkový strom vypletený na tašce nazvaný Bile Tree Double Knitting reversible bag. A kytičky na Chusi baggy pro jejich veselý vzhled. Ale jak pozoruji čím dál více, není to jen o tvaru, ale také hodně o barvách.
Chusi baggy

Již zmiňovaná Pamuya mě provokuje svými vlnovkami. Jak se asi pletou?

Morlynn Shawl je zase fascinující kontrastem plné plochy a dírkovaného vzoru. Přesně jak jsem četla ve své knize o shetlandských krajkách – je třeba střídat plné a volné plochy.

Našla jsem si blog této autorky, bohužel končí v březnu loňského roku: https://huskycity.wordpress.com/about/. Od té doby ani článek.

Tak na rozloučenou ještě mystery KAL šátek Silent goal, který je opět fascinující jak barvami, tak i tvarem. Viděla bych to na pletení zkrácených řad. Plus dobrá informace na závěr: většina autorčiných návodů stojí kolem 6 USD, což je v přepočtu kolem 150 Kč.

A jako bonbónek na závěr spřežení psů na svetru: Husky Sleddog Mushing Charts.


Žádné komentáře:

Okomentovat